Gastro, Polievky, Svetové recepty |4. September 2012 19:20

Domáca fazuľová polievka ako od mamy

Maslová mliečna chuť, lákavá aróma cesnaku a lahodná slasť na jazyku. To je tip na skvelú klasiku medzi polievkami. Ak holdujete tradičnej kuchyni, nemali by ste vynechať zvlášť fazuľovú polievku. Nie je pravidlom, že najlepšie polievky varia naše mamy a staré mamy. Stačí vám šikovný recept a kuchárom sa môžete stať aj vy! Mliečna fazuľová polievka

Príprava

Pred samotnou prípravou namočte fazuľku večer vopred do vody a nechajte ju cez noc odstáť. Ak nezabudnete na fazuľku, môžete sa už vopred tešiť na skvelú polievku. Namočenie je ½ úspechu.K príprave potrebujete už len zopár ingrediencíí: 1 l vody (najlepšie prefiltrovanej) 200 g fazuľky (strakatá alebo biela) 200 ml mlieka (alebo smotany na varenie) 3 PL oleja (najlepšie olivového na varenie) 1 -2 PL hladkej múky 1,2 alebo aj 3 ks bobkového listu (pre skvelú chuť a arómu) 1 ks malej cibuľky 2- 3 ks strúčiky cesnaku

A dodatočne podľa chuti:

Soľ, čierne mleté korenie, voda, cukor kryštál a ocot

Začíname:

Postup prípravy fazuľovej polievky  je veľmi jednoduchý: odstátu fazuľku ráno prelejte ešte 2x kľudne aj vriacou vodou. Takto predpripravenú ju vložte do hrnca s vodou. Pre lepšiu chuť môžete použiť prefiltrovanú vodu. Pridajte bobkový list s čiernym korením a varte na strednej teplote. Ak je fazuľka mäkká, pridajte mlieko a soľ. V prípade, že máte radi hustú polievku, môžete namiesto mlieka pridať smotanu na varenie. Počas varenia fazuľky si pripravte zásmažku do polievky: orestuje na oleji cibuľku, pridajte múku a za stáleho miešania nechajte trošku zhnednúť. Podlejte zásmažku 1dl vody a prilejte do polievky. Všetko poriadne premiešajte “habarkou” aby vám nevznikli grčky a nechajte polievku ešte 15 minút na sporáku. Do odstátej hotovej fazuľovej polievky môžete pre chuť pridať cukor a ocot. Nezabudnite ani na prelisovaný cesnak, ktorý jej pridá typickú arómu. Dobrú chuť!

Viete, že:

fazuľka je nielen zdrojom vitamínov, bielkovín a a minerálnych látok, ale aj skvelým antioxidantom. Ak sa neviete rozhodnúť, ktorý druh použiť do varenia, pamätajte, že čím tmavšie sfarbenie, tým väčší počet antioxidantov. Fazuľka je vhodná najmä pre tých, ktorí často konzumujú mäso a polotovary, pretože tie organizmus prekysľujú. Okrem toho pomáha pri regenerácii buniek a omladzuje organizmus.

Pridaj komentár


*